Výprava: Zálesí - Cyrilov - Štamberk

V sobotním odpoledni vyráželo se na dlouhou cestu, předem bylo v mapě nabodováno deset průjezdných bodů (CP) na 3.jpgtrati. Podaří se protnout všechny kontroly? Počasí ideální na túru divočinou, je 19°C polojasno a my vyrážíme. Naším startem je Zálesí, kde oba naše speciály hned mizí v lesích. Oblast je známa svým labyrintem cest, pěšin a odboček, dáváme pozor. Úvod expedice byl rychlý, po žlutém značení protínáme první dva průjezdné body, v oblasti zvané Dubina. Na rozcestí Cyrilov (CP3), kde vjíždíme do přírodní rezervace, se po týmové poradě dáváme naučnou stezkou dál. Terén se mění i úseky cest mají každá jiný charakter, přizpůsobujeme styljízdy a nálada je dobrá. Měníme cesty dle původního plánu, směr se zdá dobrý a povaha dobrodružná. Začíná písčité podloží a my víme, že se blížíme k písečným kaňonům. Před vjezdem do této oblasti je pečlivá kontrola správců Přírodní 1.jpgrezervace (CP4), kterou bez problémů a nutného zdržení projíždíme. Po chvíli se dostáváme až k samotným kaňonům, kde zaslouženě kempujeme. Obhlídka místa a obdiv této nádherné scenérie, lezení po skalách a občerstvení i odpočinek po dlouhé cestě. I naši psí parťáci potřebovali proběhnout. O zábavu tak nebylanouze a po odpočinku balíme a pokračujeme zase dál. Do krajiny pomalu přichází soumrak a my ještě netankovali svéspeciály.... tma rychle houstne a tajemný les ožívá. Co chvíli slyšíme pohyb zvěře, ale tma vše schová. Protínáme další dvě 4.jpgkontroly (5 a 6CP) a míjíme východní pól Prahy. Pokračujeme noční rezervací Cyrilov dál podélželezničního koridoru a ten provoz je neskutečný. Projíždíme houštiny a nemáme zde úplně dobrý pocit. Mámení bludiček a znatelná vlhkost a místy bahnitý terén dával vědět o bažinách. A skutečně. Nenechali jsme se zlákat, však terén nedovoluje pokračovat vpřed. Vracíme se značný kus cesty a zkoušíme prorazit tmou jinudy. Zajíždíme si nějaký kilometr, ale snad to půjde tudy, doufejme. A daří se nám, zdolali jsme další kontrolu (CP7), uprostřed tajemného lesa. Nezdržujeme se a pokračujeme nocí po stopách zaniklé vesnice Hol. A nutnápauza na cestě, kdy oba naše vozy napájíme energií. Lesní život je skutečně na dosah. Projíždíme po červeném značení (NS) kolem vesnice a po nekonečné době v divočině dosahujeme mil5.jpgníkua to spící osady Štamberk (CP9). Vzhůru jen hlídka, jen projíždíme.Jedeme poslední úsek naší cesty, znovu se noříme do divokého nočního lesa, kde nás na konci čeká poslední kontrolní bod (CP10) a závěr dnešního dobrodružného cestování. Neméně napínavý závěr přináší na konci cesty světlo civilizace, těžko říci, zdali je to výhra.... každopádně jsme v cíli 22:57hod. Znovu na začátku v Zálesí. Jsme spokojeni a utrmáceniz dlouhého cestování, ne příliš náročného na terén, ale dobrodružství bylo skutečně dost!

VÝPRAVA:     Zálesí - Cyrilov - Štamberk     15,950km

ZÁKLADNÍ INFORMACE

• kontrolní body:              10 / 10CP
  • ujetá vzdálenost:          15,950km
  • doba jízdy:                    7hod. +39min.
  • průměrné tempo:          28´49´´ / km
  • počasí:                          19°C - polojasno

ZAJÍMAVOSTI z cest....

Přírodní rezervace Cyrilov - rozlehlý smíšený les s početnými cestami, vede tudy i naučná stezka, převážně rovinatý terén.

Písečné kaňony - bývalé malé pískovcové lomy a vřesoviště s lesními mravenci.

Středověká zaniklá vesnice Hol - Zaniklá vesnice Hol, byla doposud málo poznanou lokalitou v daném regionu, nebylo známo ani její původní jméno a byla datována na přelom 15. a 16. století.

Noční oživlý les - po soumraku les rozhodně nespí, je zde opravdu živo (účinkují: bájné bludičky, srny, ježci, kanci a mnozí další).