Zdolání hradu Houska

20240217_161040.jpg  Začínalo se od Žlutého kříže, z parkoviště pod Houskou. Ovšem naše osádky, Vincent a Hubert, dorazily na "start" o 75 minut později, proti původnímu plánu pořadatele. Inu což, vyrážíme na původně gotický hrad Houska osamoceně. Tato trasa je pro nás neznámá a s rozvahou se suneme vpřed po modrém značení, nespěcháme. U pramenů Pšovky se kocháme krajem roubených chalup....20240217_170414.jpg

Cesta k lesu je znamenitá a v blátivém podloží nám ukazují směr stopy vozů před námi. Na kraji lesa, kde nás zastihl soumrak, jsme na chvíli zastavili. Rozjímáme. A hurá vzhůru lesním nelehkým terénem, vstříc nočnímu dobrodružství. Zanedlouho potkáváme první vracející se kolegy cestovatele, krátká debata s poznatky z cest a my pokračujeme strmě dál. Zdoláváme kameny, skaliska, překonáváme padlé stromy a uhýbáme koloně vozů v opačném směru. My jsme teprve ve fázi zdolávání hradu. Cesta se nepříjemně zvedá a kluzký terén nám dělá problémy. Navijáky jedou, vyprošťovací plechy též v akci a pomáháme si navzájem. Po nekonečném překonávání, které bylo úspěšné a bez kolize, přijíždíme k Vyhlídce na Říp. Noční rozhled do kraje a jedeme zpět na modrou značku turistů a směr hrad. Písčité okolí s kořeny a skalisky, jenž tvoří krásnou kulisu, ve hře stínů. Míjíme jeskyni a zastavujeme u Sv. Ludmily, s měsícem nad hlavou. Ku hradu kousek, tam se za štěkotu otáčíme před branou (20:15hod.) a vydáváme se na zpáteční dobrodružnou cestu nocí.

Vracíme se na vyhlídkové místo a byvakujeme, odpočíváme a občerstvujeme se, je právě 21°°h. V dáli září ohňostroj, podává se káva a jsme spokojeni. Jedeme dál. Cesta krkolomná, plná nástrah v nočním hávu. Opatrně a pomalu zdoláváme krizová místa sestupu, kde nalézáme zbytky světlometu (torza), z nějaké nedávné kolize kolegů před námi. Pokračujeme opatrnou jízdou a po chvíli jsme nuceni tankovat. Zanedlouho opouštíme les a užíváme cestu návratu v měsíčním svitu.

Po šesti hodinovém zdolávání hradu Houska, jsme zastavili na konci cesty, zpět u Žlutého kříže (kaplička). Úspěšnou misi jsme ukončili ve 22:30 hodin.

* * *

Ujetá vzdálenost: 6,700km          Doba jízdy: 5h 47min.