Expedice Hubertka (Kamenný stůl 1905)

Pečlivé přípravy Vincenta i Huberta a jejich posádek na další plánovanou expedici. Aby byly oba speciály připraveny v plné síle, bylo potřeba oživit hlavně tlumiče (dolití a seřízení), kontrola náprav a doladění elektroniky + oprava osvětlení Huberta, které nebylo z minulé výpravy úplně 100%. Servis proběhl úspěšně, plánování cesty s přípravou zabralo též dost času (bodování CP), ovšem jak to bude průjezdné, to dopředu nevíme. Ještě kontrola navigačních systémů i map pro dnešní expedici a potřebného vybavení (vyprošťovací pomůcky: lana, lopaty, řetězy, plechy s navijáky apod.). Jsme připraveni vyrazit a zdolat neznámé!

A skutečně po 14. hodině se dáváme do pohybu po rozbité asfaltové místní komunikaci, kde omamně voní alej kvetoucích stromů, k prvnímu startovnímu CP (V Kněžských). Nedělní počasí přeje cestování, meteostanice hlásí 21°C, je slunečno. U hájovny (Královna míru sv. obrázek) na rozcestí, kde už začíná opravdová divočina - startujeme. Nedaleko je v plném proudu 112.pngvýstavba velkého mraveniště, až dřevo vrže.... pracují opravdu všichni! Po startovním ceremoniálu posádek vyrážíme lesní kamenitou cestou a klesáme do údolí lesa. Mokřady V Kněžských míjíme, ale je suché období, jejich čas teprve přijde. Přijíždíme k říčce Hubertce a zastavujeme. Obhlídka brodu a odpočinek na tomto místě vyzval k lovení ryb a společné procházce i relaxaci. Brodíme se na druhou stranu vody a pokračujeme po zeleném značení vpřed. Protínáme postupně kontrolní body (CP) a znovu zastavujeme v místě Kamenného stolu, který je na tomto vrcholu od r. 1905 (Česká lesnická jednota). Je součástí lesního kopce Stařechov (472m), kde je i posezení pod přístřeškem. Slunce je už nízko a naši cestovatélé pokračují lesní jízdou dál po zelené stezce, přes další vrchol Kovářka. U sedmého kontrolního bodu se situace ztížila, stezka zarostlá vegetací a oba vozy za sebou se prodírají vpřed. Je to napínavé. Odměnou je další zastavení ke krátkému odpočinku (přístřešek), na vyhlídkovém místě do kraje. Občerstveni pokračujeme dál ve společném putování. Cesta se klikatí poklidným lesem přes kameny, travinou m113.pngezi stromy, na krátkou pauzu zastavujeme u železnice (CP10), kde končí značení a přichází soumrak. Po chvíli jízdy se dostáváme na zpevněnou lesní cestu, pokračujeme svižněji. U další kontroly sjíždíme do tmavé části lesa Ráčov. Na cestě je více kamení, bláta a nástrah, cestovní tempo je znatelně pomalejší. Jízda je napínavá a dobrodružná, ráz krajiny přitvrzuje. Tady je divoko, co chvíli hrozí převrácení vozu. Daří se nám pomalu překonávat všechna úskalí. I Vincentovo neúprosné sevření v bahně, kdy musel Hubert vyprošťovat svého kolegu, povedlo se a pokračujeme. Přijíždíme k velkému polomu, kde si vítr doslova pohrál se stromy. Snažíme se prodrat změtí kmenů a větví, jde to pomalu, pily jedou....my stojíme. Kus cesty to v tomto čase n222.pngejde vůbec (ruka) a za okamžik pokračujeme zase dál, uf. Mokro i bláto, ale po svých! Putujeme s opatrností lesní tmou, cesta nádherná prorostlá vegetací s tůněmi a kořeny, kde se klikatí nad říčkou (Živý p.). A dále vzhůru z údolí u Kamenného mlýna lesními cestami přes kontrolní body zase na zelené značení (CP14). Odtud si užíváme "zelenou finálovku" až do konce. Život lesa nás provázel celou výpravou. Kruh se uzavírá u hájenky (Lichtenštejnský památník z r. 1898, ku oslavě XXXX. letého vladaření knížete Jana II. z Lichtenštejna, kde symbolika tohoto místa je více nežli zajímavá.... ). Jsme zdárně na konci expedice Hubertka, ještě se přesouváme na začátek dnešního cestování a v čase 22:30hod. konečně končíme dnešní etapu.

Až na neprůjezdné místo lesního polomu, byla celá expedice povedená, svou pestrostí terénu i zážitků, bylo toto cestování zdařilé. "Všichni jsme už unaveni!". Zaznělo takřka jednohlasně po vypnutí motorů.

* * *

Ujetá vzdálenost:     12,030km          Doba jízdy:     7hod. 30min.